Saturday, May 8, 2010

Mantry

Ludzie na ogół lubią śpiewać, coś nucić. Nawet ci, co nie bardzo umieją – też lubią. Ostatnio na spacerze mijałam starszego człowieka, który coś majstrował przy swoim rowerze. Aż przystanęłam: tak zapamiętale śpiewał podczas swojej czynności, że pomyślałam czy wszystko z nim ok. Okazało się, że po prostu miał dobry dzień, tak że aż mi się jego nastrój udzielił. Uśmiechnęłam się do niego, on wlazł na rower i w dalszym ciągu głośno śpiewając ruszył w swoją drogę. Taka prosta czynność, a ile daje przyjemności. Pomyślałam, że gdyby znał mantry uzyskałby nie tylko psychiczną radość.
Mantry to niesamowite dźwięki. Dają odpoczynek dla duszy i ciała, są naturalnym pokarmem dla wszystkich żywych istot. Wpływają na niewidzialnym, subtelnym poziomie Nieraz ludzie pytają w jaki sposób działają te dźwięki. Najładniej i bardzo przystępnie można to wytłumaczyć na przykładzie słońca. Słońce ma ogromna siłę. Jest bardzo daleko, ale ma silny wpływ na nas jeśli
wystawimy się na jego działanie. Ktoś może mieć lub nie mieć wiary, kręcić z niedowierzeniem głową, że to niemożliwe -  efekt i tak zachodzi. Wystarczy usiąść w słonecznym miejscu na jakiś czas i chcemy czy nie chcemy nasza skóra się opali.
Podobnie jest z mantrami. Jeśli wejdziesz z nimi w kontakt, czyli powtarzasz je, słuchasz czy medytujesz o nich - subtelny efekt ma na ciebie wpływ tak, że stopniowo jesteś w stanie doświadczyć wewnętrznego wypełnienia, zobaczyć rzeczy takimi jakimi są naprawdę. Możesz w to wierzyć lub nie, możesz być do bólu sceptyczny i nie rozumieć działania mantr. Jeśli będziesz szczery i konsekwentnie powtarzał na przykład proste: Gopala Gowinda Rama Madana Mohana choćby tylko po to, aby sprawdzić to działanie – zadziała. Jak słońce :).

No comments:

Post a Comment